Çanakkale Toptan Bakliyat

Çanakkale Toptan Bakliyat

Trakya Bakliyat Ürünleri Ve Faydaları

Bakliyat denilince akla başlıca çeşitlerinden nohut, mercimek, bakla, bezelye, soya, fasulyegiler, barbunya gibi taneli besin grupları gelir. Baklagiller, olgunlaşmış tohumların insanlar tarafından ehlileştirilmesi sonucu yetiştirilmiş bitkilerdir. Olgun tohumların bileşeni protein ve karbonhidrattan oluşur. Tanelerin zarı yani posası ile iç kısmında nişasta bulunmaktadır. Kuru bakliyatta selüloz ile sindirilemeyen posaların fazla ihtiva etmesinden kaynaklı olduğu için protein kalitesi düşüktür. Tüketim için protein kalitesi düşük olsa da etten sonra protein ihtiyacını tahıllar ile tüketerek yüksek oranda karşılamaktadır. Örneğin kuru fasulye ve pilav ikilisi, nohut ve bulgur veya aşure gibi yemeklerin birlikte tüketimi eksik aminoasit desteğini giderir ve bitkisel protein kalitesini yükseltir. Çanakkale toptan bakliyat çeşitleri başlıca temel besin öğelerini sizlere ulaştırmaktadır.

Fasulye: Kuru sebze olarak bilinen kuru fasulye, her evin önemli besin maddesidir. Çorba, ana yemeklerde, salataların içinde ve pasta ve tatlılarda dahi kullanılmaktadır.

Nohut: Nohut yemeği ve tarifleri yönünden kullanım alanı oldukça çeşitlidir. Hamur işlerinde, salata ve mezelerin özel besini olarak tüketiliyor. Çerez olarak nohutun, leblebi olarak tüketimi çok yaygındır.

Mercimek: Yeşil ve kırmızı olarak iki çeşidi bulunmaktadır. Kırmızı mercimeğin çorbasını sıklıkla tüketmekteyiz. Köfte ve hamur işlerinde de oldukça sık kullanılmaktadır. Yeşil mercimek ana yemek, çorba ve pilav gibi yemeklerde yaygın olarak tercih edilmektedir.

Soya: Fasulyegillerin bir diğer elemanı soya, kullanım alanı git gide yaygınlaşmıştır. Ekmekten, pastaya, makarnadan, kurabiyelere kadar akla gelen her yerde rahatlıkla kullanılmaktadır. Süt, yoğurt, sos, margarin, bebek mamasında dahi soya kullanılmaktadır. Pek çok ürün içeriğinde rahatlıkla yemek ve yiyecekler hazırlanmaktadır.

Çanakkale toptan bakliyat ürünleri ile doğal yaşamı destekliyor ve kötü huylu kanser, kan hastalıkları, obezite ile savaşıyor. Kuru bakliyatlar bilindiği üzere birçok hastalıkla önemli derecede koruyucu ve düzenleyici bir öneme sahip. Diyetisyenlerin önerileri yönünde kalp, damar hastalıkları, kanser, diyabet, obezite ile mücadele eden temel besin öğelerini oluşturuyor. İnsan için faydalarını saymakla bitirilemeyen mercimek, fasulye, nohut, bakla, bezelye,börülce ve soya gibi olgunlaşmış taneli kuru baklagiller, içeriğinde bulunan karbonhidran, protein, mineraller, demir, kalsiyum, A, B vitaminleri ve doymamış yağ asitleri ile doğal ve sağlıklı yaşamı destekleyen besin gruplarını oluşturmaktadır. Olgun tanelerin dışı posa, içi ise nişastadır. Kalsiyum, demir ve çinko yönünden zengindir. B12, riboflavin, tiamin, niasin, E vitaminleri, folik asit içeriği bakımından çok zengin besinlerdir.

Çanakkale toptan bakliyat ürün çeşitliliği içinde sağlıklı beslenmek, kilo vermek, formunda kalmak için, taze ürünlerini tercih edebilirsiniz. Kuru bakliyat çeşitleri kolesterol içermez ve posaları sayesinde kalp ve damar hastalıkları büyük derece önlediği belirtilmiştir. Köyü huylu kolesterolü kontrol eder, kan şekerini düzenler ve dengede tutar. Posa yönü ile zengin bu bitkilerin kuru tüketilmesi birçok zararlı bakteriye karşı insanları koruduğu açıklanmıştır. Klinik deney sonuçlarında 13 gram posa tüketimi ile %33 oranlarında kanserin etkisinin azaldığı saptanmıştır. Bakliyatların diğer önemli özelliği ise kilo kontrolünde önemli bir aktördür. Tokluk hissini büyük derecede arttıran, fazla kalori içermeyen baklagiller, zayıflamak isteyenler için birincil öğün gruplarını oluşturmaktadır. 4 temel besin öğeleri yumurta, et, balık ve kuru bakliyatlar oluşturmaktadır. Hayvansal protein tüketiminin az olduğu bir ortamda, ikincil protein kaynağı bakliyatlar öne çıkmaktadır. Toplum ve bireysel ihtiyaçları karşılar ve enerji üretir. Tahıl ürünleri, sebze ve yeşillikler ile tüketilen bakliyat ürünlerinin özellikler daha yüksek ve verimli fayda sağlamaktadır. Nohut, fasulye, mercimek, bakla, börülce gibi kuru bakliyatların iyi pişirilmesi ve hazmının daha iyi olması için ıslatma tekniği uygulanmalıdır. Oda sıcaklığında 8-10 saat bekleyen bakliyat, pişirilmeye hazır bir hale gelir.