Burdur Toptan Bakliyat

  Trakya Bakliyattan BinBir Çeşit Bakliyat Ürünleri         

Baklagiller, protein ve karbonhidrat yönünden zengin besinlerin, bünyesinde hayvansal ürünlerden sonra en çok protein barındıran değerli gıda maddeleridir. Fasulye, kırmızı ve yeşil mercimek, nohut, pirinç bilinen ve ençok tüketilen besinlerdir. Burdur toptan bakliyat, Türkiye`de yaygın olarak bakliyat ve doğal ürünlerin dağıtım konusunu destekleyen önemli bir merkezdir. Et ürünlerinden temin edilemeyen protein ihtiyaçlarını, bakliyatlar vasıtası ile sağlayabilirsiniz. İkinci sınıf proteinler olarak isimlenen bakliyatlar, etin sağladığı tek seferlik protein ihtiyacını takviye eden besin gruplarıdır. 100 gram bakliyat içeriğinde %30, luk günlük protein ihtiyacı giderilebilmektedir. 

       Bakliyatların protein ve karbonhidrat yönünden zengin olmalarının yanı sıra, besin değeri oldukça yüksek bir gıda olarak tercih edilmektedir. Lif yönünden zengin olan bakliyatlar, bağırsak sorunlarına da bire bir çözüm sağlamaktadır. Rahat ve kolay hazım sağlar, sağlıklı beslenme önerilerinde bakliyatlar büyük rol oynamaktadır. Bağırsak hareketlerini düzenlerken, hızlı çalışmalarını sağlayarak, yavaş sindirilen bakliyat çeşitleri, kan şekerini yüksek bir düzeyde tutar ve enerjiyi açığa çıkarır. Bu sayede gereken günlük enerjiyi de motive eder. Bakliyatlar, kalp hastalıklarını tetikleyen damar sertleşmesine karşı kolesterol içermeyen, kalın ve ince bağırsaklarda emilimi kolay ve rahatlıkla tüketilen besinlerdir. Sağlayıcı, Burdur toptan bakliyat tarafından baharat, bakliyat ve doğal ürünleri ile birçok çeşit besin öğesini temin edebilirsiniz. Toptan ve perakende alış veriş yapabileceğiniz, hızlı ve etkin bir servis kapınıza kadar hizmet vermektedir. Bakliyatlar, günlük olarak 50 gram miktarınca, kuru taneli olarak tüketilmelidir. Bakliyatların az ve çok olarak nitelendirilen zararlı maddelerden uzaklaştırılması için ılık su içinde en az 2-3 saat bekletilmesi tavsiye edilmektedir. Bol ve soğuk su içinde akşamdan sabaha kadar bekletilmesi de gerekebilir. Bakliyatlatın bayatlama süresi en az bir yıldır. Bir yıldan fazla duran bakliyatları tüketmeniz mümkün mertebe önerilmez. Bayat et ne ise bayat bakliyatta aynı konum ve değere sahiptir. bakliyat alırken, küflü olmayan, taze bakliyat seçimlerini yapmanız gerekmektedir. Bu yüzden bilinen ve önerilen yerden almak her zaman sağlığınız için önemli bir konu teşkil eder. Bakliyat tanesi, ortadan kırılıp, kesik bölgenin cam gibi parladığını görürseniz, bakliyatın bayat olduğunu anlayabilirsiniz. Eğer kesit mat ve tozlu ise bakliyat oldukça taze ve tüketilmeye hazır demektir.  

                                                                
Kuru fasulye, mercimek, nohut, mercimek, börülce, bulgur, soya,irmik, mısır gibi birçok çeşit ürün Burdur toptan bakliyat ürünleri içeriğini oluşturmaktadır. Bakliyatlar, kötü huylu olarak nitelendirilen kan kolesterolünü düşürür, kanseri engelleyen kimyasalları üretir. Kan şekeri ve insülin direncini kontrol eder, tansiyon hastalıklarında tansiyonu belirgin bir düzeye indirir. Kolon fonksiyonlarını etkin olarak düzenler, korur ve tedavi edeci özelliğe sahiptir. Bağırsak ve özellikle hemoroid sorunlarına karşı koruyucu özelliğe sahiptirler. Her gün birer bardak tüketilen kuru bakliyat, insülini düzenler, kan şekerini kontrol eder. Bağırsaklarda sindirim sisteminde, sindirim hastalıklarına karşın koruyucu ve düzenleyici etkiye sahiptir. Bağırsak kanserinden korur ve içeriğinde bulunan kimyasallar ile rahat tüketim sağlar. Bakliyatların taneli olması protein yönünden zenginliğini gösteren, karbonhidrat içerikli özel gıdalardır. Hayvansal ürün tüketemeyenler için birincil olarak tercih edilen gıdalar olarak tercih edilmektedir. Taneli bakliyatta bazı aminoasitlerin eksikliği nedeni ile protein değeri hayvansal gıdalara oranla biraz daha düşüktür. Bakliyatları, bulgur ile tüketilmesi ile aminoasit eksikliği giderilir ve eksik olan her bir grup tamamlanmış değerlere ulaşır. Bakliyatların tüketimi ile vücutta bıraktığı faydalı üre asitleri ile artık birikmeden, kolay hazım sağlanmış olur. Kolay hazım için pilav yanında, salata ve turşu ile destekli ürünler tüketilirse, sindirim sistemi daha rahat ve kolay emilim sağlayacaktır. Her yiyeceği dozunda tüketmekte fayda vardır.